Tema dezbaterii : Roluri și relații între actorii și factorii implicați in educație: școală – familie – comunitate – administrație locală – sectorul economic – sectorul nonguvernamental – autorități ale statului – voluntari etc.
Concluzii:
Educația construită pe baza cooperării între toate sectoarele societății va avea ca finalitate modelarea copilului într-un adult responsabil. Fiecare copil are posibilitatea de a se dezvolta potrivit potențialului propriu.
Principalii factori ce ajută copilul la desăvârşirea propriei educaţii sunt şcoala, familia şi comunitatea.
Obiectivele generale ale fiecărei etape din parcursul școlar obligatoriu pentru toți cetățenii români, respectiv educația pre-primară, primară și secundară de la vârsta de 3 ani până la vârsta de 18 ani, pot fi atinse printr-un proces de realizare eficientă şi eficace, prin planificare, organizare, coordonare şi control.
Pentru a iniţia un parteneriat educaţional bazat pe asumarea valorilor democratice, este necesar ca societatea să realizeze o schimbare de valori, atitudini şi comportamente la nivelul tuturor factorilor sociali implicaţi în susţinerea educaţiei: cadre didactice, părinţi, elevi, reprezentanţi ai instituţiilor guvernamentale şi nonguvernamentale.
Școala ar trebui să dezvolte relații constante de colaborare cu unele categorii sociale şi organizaţii care sunt în mod direct interesate de realizarea unei educaţii de calitate.