CABINETUL LOGOPEDIC INTERŞCOLAR
Şcoala Gimnazială Nr. 22 Galaţi
„Conversaţia este arta în care un om are drept competitori întreaga omenire, pentru că este ceea ce practică toţi în fiecare zi”
Ralf Waldo
Face parte din reţeaua de cabinete de la nivelul
Centrului Logopedic Interşcolar (C.L.I.), coordonat de
Centrul Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională (C.J.R.A.E.) Galaţi
Datele noastre de contact
Şcoala Gimnazială Nr. 22 Galaţi
Str. Zidarilor Nr. 5
Telefon / Fax: 0236324244
Profesor logoped
Mariana Lupu
Program logopedie (după 10 octombrie 2018)
Luni: 8,00 – 11,00
Marți: 14,30 – 16,30
Miercuri: 8,00 – 12,00
Joi: 8,00 – 12,00
Vineri: 8,00 – 11,00
email: logopediegl22@yahoo.ro
Serviciile noastre
- Examinare complexă logopedică şi psihopedagogică
- Diagnosticare logopedică
- Intervenţie terapeutic-recuperatorie în concordanţă cu diagnosticul logopedic
- Consiliere logopedică a părinţilor, cadrelor didactice şi a tuturor celor implicaţi în educaţia copilului
- Elaborarea şi realizarea unor programe/ proiecte specifice corespunzătoare principalelor disfuncţionalităţi ale limbajului şi comunicării;
- Realizarea de acţiuni metodice de îndrumare/consiliere logopedică a cadrelor didactice din şcoli şi grădiniţe, în vederea corectării tulburărilor uşoare de limbaj;
- Realizarea unor dezbateri tematice privind importanta consolidării limbajului în procesul dezvoltării generale a copilului, condiţie esenţială unei integrări şcolare şi sociale optime.
Obiective specifice:
- Depistarea, evaluarea complexă şi identificarea tulburărilor de limbaj şi de comunicare la copiii preşcolari cuprinşi sau nu în grădiniţe şi la şcolarii mici;
- Asigurarea caracterului preventiv al activităţii de terapie logopedică, prin acordarea unei atenţii prioritare copiilor preşcolari cu tulburări de limbaj, în scopul prevenirii instalării dificultăţilor de învăţare a scris-cititului la vârsta şcolară;
- Orientarea terapiei logopedice spre corectare, recuperare, compensare, adaptare şi integrare şcolară şi socială;
- Corectarea tulburărilor de limbaj şi comunicare în vederea diminuării riscului de eşec şcolar.
Beneficiarii noştri
Direct
- copiii preşcolari
- elevii claselor mici
Indirect:
- părinţii
- cadrele didactice
- comunitatea locală
Circumscripţia şcolară deservită de cabinetul logopedic interşcolar al Şcolii Gimnaziale Nr. 22 cuprinde un număr de 12 şcoli şi 18 grădiniţe din zona cartierului Dunărea.
Logopedia se orientează predominant spre vârsta preşcolară şi şcolară mică, vârste la care dezvoltarea şi perfecţionarea limbajului au cea mai mare plasticitate şi susceptibilitate. Tratarea timpurie a tulburărilor de limbaj este foarte importantă, asigurând eficienţa sporită a acestei acţiuni, întrucât la copiii mici automatismele psiholingvistice nu sunt consolidate şi pot fi uşor înlocuite cu deprinderi corecte de vorbire.
Tulburările de limbaj şi de comunicare care necesită intervenţie logopedică
- Tulburări de pronunţie/articulare
- Tulburări de ritm şi fluenţă a vorbirii
- Tulburările limbajului scris-citit
- Tulburări de dezvoltare a limbajului
- Tulburări ale vocii
- Tulburări de expresie verbală
- Alte tulburări de limbaj care influenţează negativ adaptarea şcolară şi socială a copiilor
Dotare conform standardelor, atmosferă caldă şi relaxantă
Influenţele negative ale tulburărilor de limbaj asupra personalităţii
Indiferent de momentul instalării tulburărilor de limbaj, ele se repercutează negativ asupra personalităţii şi asupra sănătăţii neuro-psihice a copilului. Influenţele tulburărilor de limbaj sunt mult mai grave şi mult mai complexe la vârsta preşcolarităţii şi a micii şcolarităţi. Efectele tulburărilor de limbaj asupra dezvoltării neuropsihice a individului sunt direct dependente de complexitatea şi de gravitatea acestora. Tulburările de limbaj nu sunt simple afectări ale modului de exprimare, ci ele reprezintă expresia unor afecţiuni ale unor structuri ample şi complexe, împiedicând vizibil comunicarea celui afectat cu semenii săi.
Terapia logopedică sprijină socializarea copiilor cu tulburări de limbaj
Limbajul este, prin natura sa, o modalitate de relaţionare şi integrare socială. Aplicarea corctă şi la timp a măsurilor de prevenire a tulburărilor de limbaj este de natură să conducă la raporturi normale între copil şi colegii lui de grădiniţă, şcoală, precum şi la eliminarea posibilităţilor de agravare şi fixare a unor complicaţii psihice şi neuropsihice a personalităţii copilului.
În achiziţia limbajului există doi factori determinanţi majori : gândirea şi interacţiunea socială. Pe de o parte, copilul învaţă limbajul de la ceilalţi prin interacţiune socială. În lipsa interacţiunii sociale, limbajul copilului este sărăcăcios sau absent. Pe de altă parte, gândirea este suportul interior care permite limbajului să apară şi să se dezvolte mai ales din punct de vedere calitativ.
Munca în echipă garantează succesul terapiei logopedice
Logopedia nu vizează doar corectarea tulburărilor de limbaj, ci are în vedere şi armonizarea fiinţei umane din punct de vedere afectiv-motivaţional, psihomotor şi cognitiv, în directă legătură cu unicitatea persoanei.
Astfel, colaborarea cu psihologul şcolar, cadrele didactice şi cu părinţii asigură reuşita terapiei logopedice.
Veniţi să ne jucăm, aşa ne corectăm!
Buna ziua numele meu este Mihaela și am o o nepoțica de 3 anișori care este foarte activa înțelege tot cei spui dar cu vorbitul e mai greu nu se exprimă și asta mă îngrijorează e timpul să meargă la grădiniță și nu știu cum să o ajut as vrea să meargă la o grădiniță cu un logoped asistata să fie ajutata să-și dezvolte vorbirea și modul de exprimare ce mă sfătuiți va multmulțu Nr meu de tel este 0773864774
buna seara am si eu un baietel de 2 ani si o luna care zice numai mama tata a zis apa dar nu mai zice da din gurita cand vrea face pa zice na este foarte atent cand il cert sau îi zic sa faca ceva face înțelege te face atent daca el vorbeste cu tine si tu nu îi dai atentie credeți că trebuie să merg la medic pentru un examen?