Educația ne unește – Viziune asupra viitorului educației României
28 mai 2019
Tema dezbaterii : Management, lidership educațional și cultura școlii.
Concluzii:
Cadrele didactice au manifestat un real interes pentru tema dezbaterii, având în vedere valorile fundamentale ale educației. S-a observat o implicare mai mare a cadrelor didactice tinere.
Se dorește un învățământ românesc de calitate bazat pe realitățile societății și nu pe preluarea unor modele de succes din alte țări care nu pot fi aplicate în România.
La nivelul fiecărei școli trebuie să existe un lider educațional dar și un manager care să se ocupe de partea financiară și administrativă a unității școlare.
Liderul educațional este responsabil pentru asigurarea calității tuturor proceselor educative din școală. Dezvoltă o cultură organizațională pe care se construiește identitatea culturală a școlii.
Liderul educațional setează direcția școlii și dezvoltă o organizație de învățare și care învață. Este el însuși un model de schimbare și de învățare pe tot parcursul vieții și se asigură că există învățare atât la elevi cât și la personalul școlii. Construiește o relație sănătoasă cu comunitatea, atrage resursele materiale și umane necesare învățării și conectează resursele existente la contexte de învățare eficiente.