Școala Gimnazială
nr. 22 Galați

Matematica în natură

Colectivul clasei a VI-a B alături de prof. Secrieru Mihaela, au desfășurat o altfel de oră de matematică la geometrie.

Obiectivele lecției în natură „Aplicații – proprietățile triunghiului dreptunghic” sunt:

– desenarea unui triunghi dreptunghic din copiii și cu ajutorul cretei;

-enunțarea proprietăților triunghiului dreptunghic prin așezarea elevilor respectând proprietăților;

– aplicarea proprietăților triunghiului dreptunghic în situații concrete în natură;

Pornind de la deviza școlii „Nu învățăm pentru școală, învățăm pentru viață”, mi-am propus sistematizăm învățăm proprietățile triunghiului dreptunghic altfel.

Această activitate s-a desfășurat în curtea școlii. Inițial am rugat elevii să construiască cu obiecte din natură (frunze, iarbă, pietre, crenguțe) un triunghi dreptunghic, apoi am construit un triunghi dreptunghic, mare, din toți elevii clasei, conturat cu creta. Am pus în evidență pe figură mijlocul ipotenuzei, unghiul de 30o și 60o cu ajutorul cretei. Am aplicat teoremele importante mișcând elevii astfel încât să fie aplicate corect. (În cazul nostru, ipotenuza avea 10 elevi, iar cateta care se opune unghiului de 30 o era alcătuită din 5 elevi). Am cântat proprietățile triunghiului dreptunghic, și am rezolvat probleme pe asfalt, pe echipe (echipa cateta 1, cateta 2 și ipotenuza).

Pentru asigurarea feedback-ului, și-au adresat întrebări între ei, prin predarea ștafetei, chiar dacă întrebările se repetau. Pentru că ne mai rămăsese timp din oră am jucat fazan – matematic (orice cuvânt trebuia să fie din matematică și nu aveau voie să se închidă).

Reacția copiilor: „Mai vrem ore de matematică în natură! A fost cea mai interesantă și captivantă oră. Nu am scris nimic, dar am învățat tot.”

Consider că disciplina matematică, este omniprezentă, transdisciplinaritatea fiind atinsă în toate momentele activităților, deoarece fiecare elev a reușit să dea sens noțiunilor învățate prin abordarea stilului de învățare personal. În plus, învățarea prin joc, lipsa catalogului și a presiunii notării, i-a determinat pe cei mai timizi și introvertiți să răspundă și să interacționeze cu colegii în rezolvarea sarcinilor de lucru.

            Activitățiledin cadrulorelor de matematică desfășurate în natură stimulează gândirea critică, creativitatea, imaginația și favorizează învățarea în stilul propriu fiecărui elev.

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Sari la conținut