Școala Gimnazială
nr. 22 Galați

Educația ne unește

Tema dezbaterii : Roluri și relații între actorii și factorii implicați in educație: școală – familie – comunitate – administrație locală – sectorul economic – sectorul nonguvernamental – autorități ale statului – voluntari etc.

Concluzii:

Educația construită pe baza  cooperării între toate sectoarele societății va  avea ca finalitate modelarea copilului într-un adult responsabil. Fiecare copil are posibilitatea de a se dezvolta potrivit potențialului propriu.

Principalii factori ce ajută copilul la desăvârşirea propriei educaţii sunt şcoala, familia şi comunitatea.

Obiectivele generale ale fiecărei etape din parcursul școlar obligatoriu pentru toți cetățenii români, respectiv educația pre-primară, primară și secundară de la vârsta de 3 ani până la vârsta de 18 ani, pot fi atinse printr-un proces de realizare eficientă şi eficace, prin planificare, organizare, coordonare şi control.

Pentru a iniţia un parteneriat educaţional bazat pe asuma­rea valorilor democratice, este necesar ca societatea să realizeze o schimbare de valori, atitudini şi comportamente la ni­velul tuturor factorilor sociali implicaţi în susţinerea educaţiei: cadre didactice, părinţi, elevi, reprezentanţi ai instituţiilor guvernamentale şi nonguvernamentale.

Școala ar trebui să dezvolte relații constante de co­laborare cu unele categorii sociale şi orga­nizaţii care sunt în mod direct interesate de realizarea unei educaţii de calitate.

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Sari la conținut