Liste copii admiși în clasa pregătitoare 2018-2019

Listă copii admiși în alternativa Step by Step

Listă copii admiși Tradițional

“JUSTIṬIA – ARTA DREPTĂŢII”

Marṭi, 6 martie 2018, elevii clasei a V-a C au participat la activitatea de educaṭie juridică cu tema “Justiṭia – arta dreptăṭii”, organizată la sediul Curṭii de Apel Galaṭi.

Activitatea a avut drept obiective facilitarea  accesului elevilor la cunoṣtinṭe fundamentale de drept precum ṣi promovarea unei culturi juridice menite să încurajeze respectul față de lege, echitate socială și atitudine civică în rândul elevilor. Cu acest prilej, elevilor li s-au prezentat compartimentele relevante pentru activitatea instituṭiei, oferindu-li-se explicaṭii cu privire la activităṭile desfăṣurate. Elevii au aflat informaṭii utile despre specificul instanṭelor judecătoreṣti ṣi au descoperit aspecte interesante despre profesia judecătorilor ṣi avocaṭilor. De asemenea, elevii au fost introduṣi într-o sală de judecată unde avut loc discuṭii ṣi dezbateri despre perciolele existente în societate ṣi despre modalităṭile  de acṭiune potrivite.

Activitatea a avut un impact pozitiv asupra elevilor. Aceṣtia au fost încântaṭi de experienṭa practică de care au avut parte  ṣi ṣi-au exprimat dorinṭa de a mai participa la astfel de activităṭi pe viitor.

Prof. Avram Paula – Roxana

SIMULARE EVALUARE NAȚIONALĂ 2018

EN_matematica_2018_var_simulare

EN_matematica_2018_bar_simulare

Respectarea tradițiilor de mărțișor

Respectarea tradiţiilor de mărţişor

De ceva vreme, colectivul clasei a III a B de la Şcoala Gimnazială nr. 22 Galaţi încearcă să readucă la viaţă tradiţii şi obiceiuri româneşti specifice zonei Dunării de Jos. Pentru desfăşurarea de astfel de acţiuni privind conservarea spiritului românesc tradiţional au avut în sprijin specialişti ai Serviciului Cercetare, Conservare și Valorificare a Creației și Tradiției Populare din cadrul Centrului Cultural Dunărea de Jos Galaţi.

Activitatea desfăşurată în data de 1 martie 2018 a avut drept scop familiarizarea şcolarilor cu tradiţiile şi obiceiurile de mărţişor, dar şi însuşirea paşilor de horă pe cântec popular. Astfel, elevii au aflat despre semnificaţia celor două fire ale mărţişorului, despre credinţe legate de mărţişor, despre ritualuri ce preced sau succed ziua de 1 martie şi despre un obicei specific zonei: legarea suratelor.

Pentru că activitatea s-a desfăşurat în ziua în care se oferă mărţişoare persoanelor dragi, elevii au realizat măriţişoare tradiţionale folosind aţe de bumbac de culoare roşie şi albă, nasturi şi monede, etamină. Au însuşit până şi tehnica tradinţională de confecţionare a aţei de mărţişor.

Acest tip de activitate a avut un impact mare asupra copiilor întrucât au promis celor care i-au îndrumat că în Ziua de Florii vor ieşi în curtea şcolii şi vor lega mărţişorul de un pom sau de trandafir pentru a-i face descântecul rodului bogat aşa cum zice tradiţia.

Material realizat de :

Prof. TANASACIUC VALENTINA

SIMULARE EVALUARE NAȚIONALĂ 2018- SUBIECT ȘI BAREM LIMBA ȘI LITERATURA ROMÂNĂ

EN_limba_romana_2018_var_simulare

EN_limba_romana_2018_bar_simulare