Campanie „Fii liber!”

INFORMARE PUBLICĂ

Proiectul ”Arta care iluminează”

În perioada 24-26 februarie 2020 Școala Gimnazială Nr. 22 Galați a găzduit Proiectul ”Arta care iluminează” derulat în parteneriat cu doamna Elena Harja-pictor și scriitor de literatură pentru copii- în calitate de promotor proiect și coordonat la nivelul școlii de doamna prof. Gaiu Florentina.

Doamna Elena Harja, scriitor de literatură pentru copii, a lecturat copiilor din toate clasele multe dintre poveștile sale, încurajându-i sa citească, antrenându-i pe copii în discuții despre valorile morale reliefate în cărțile pe care le citesc.

De asemenea, doamna Elena Harja împreună cu ceilalți doi voluntari care au însoțit-o, le-a prezentat copiilor câteva din picturile sale, ilustrând chiar poveștile citite, evidențiind necesitatea că arta, în orice formă a sa trebuie să promoveze valorile morale.

Proiectul ”Arta care iluminează”, a avut în vedere implicarea tuturor elevilor, atât de nivel primar, cât și gimnazial și a fost un impact pozitiv în rândul copiilor.

Înscrierea în învățământul primar 2020

Documente necesare:

  • Certificat de naştere copil – copie + original;
  • Carte de identitate părinţi – copie + original;
  • Pentru copii care împlinesc 6 ani după 1.09.2020, copie a documentului care atestă rezultatul pozitiv al evaluării dezvoltării psihosomatice a copilului;
  • Dovadă de vaccinări – original;
  1. Adeverință medicală de intrare în colectivitate conform Ordinului 1002/2015;
  • Părinții divorțați depun la înscriere o copie a hotărârii judecătorești definitive din care rezultă modul în care se exercită autoritatea părintească și unde a fost stabilită locuința minorului.
  • Documente care dovedesc încadrarea într-unul dintre criteriile generale sau specifice pentru departajare.

COMPLETAREA ȘI VALIDAREA

CERERILOR – TIP DE ÎNSCRIERE ÎN CLASA PREGĂTITOARE

PRIMA ETAPĂ DE ÎNSCRIERE

4 MARTIE – 23 MARTIE 2020

LUNI – VINERI  în intervalul orar 08.00-18.00

1 aprilie 2020 Afișarea listelor cu candidații înmatriculați, a numărului de locuri rămase libere și a listei copiilor neînscriși după prima etapă.

A DOUA ETAPĂ DE ÎNSCRIERE

23 APRILIE – 30 APRILIE 2020

 Depunerea cererii tip de înscriere la secretariatul unității de învățământ aflate pe prima poziție dintre cele trei opțiuni exprimate pentru etapa a doua, de către părinții copiilor care nu au fost cuprinși în nicio unitate de învățământ în etapa anterioară sau care nu au participat la prima etapă.

7 mai 2020 Afișarea listelor finale ale copiilor înscriși în clasa pregătitoare.

8 mai – 15 mai 2020 Centralizarea și soluționarea de către inspectoratul școlar a cererilor părinților/tutorilor legal instituiți/reprezentanților legali ai copiilor care nu au fost încă înscriși la vreo unitate de învățământ.

Condiții de înscriere în învățământul primar

Art. 5. – (1) Părinții/tutorii legal instituiți/ reprezentanții legali, ai căror copii împlinesc vârsta de 6 ani până la data de 31 august 2020 inclusiv, au obligația de a înscrie copiii în învățământul primar în clasa pregătitoare, în conformitate cu prevederile legii și ale prezentei metodologii.

(2) Inspectoratele școlare și unitățile de învățământ au obligația de a asigura permanent informarea și consilierea părinților/tutorilor legal instituiți/ reprezentanților legali referitor la prevederile legii și ale prezentei metodologii în ceea ce privește înscrierea copiilor în învățământul primar. Directorul unității de învățământ desemnează persoanele, în funcție de numărul de clase, care răspund la întrebările/solicitările părinților. Persoanele desemnate au obligația de a cunoaște aceste prevederi, precum și opțiunile pe care le au părinții/tutorii legal instituiți/ reprezentanții legali privind alegerea unității de învățământ în care își pot înscrie copiii și trebuie să poată oferi detalii referitoarela conținutul activităților educaționale care se desfășoară în clasa pregătitoare, la abordarea didactică, la organizarea programului școlar etc. Consilierea se face având în vedere, cu prioritate, interesul educațional al copilului.

Art. 6. – (1) Părinții ai căror copii împlinesc vârsta de 6 ani în perioada 1 septembrie – 31 decembrie 2020 inclusiv, pot să-și înscrie copiii în învățământul primar în clasa pregătitoare, dacă dezvoltarea lor psihosomatică este corespunzătoare.

(2) Înscrierea copiilor menționați la alin. (1) în clasa pregătitoare se face la solicitarea scrisă a părinților/tutorilor legali instituiți/ împuterniciților legali, dacă evaluarea dezvoltării psihosomatice a acestora, făcută de specialiști, atestă pregătirea copiilor pentru parcurgerea cu succes a clasei pregătitoare.

(3) Părinții copiilor care împlinesc vârsta de 6 ani în perioada 1 septembrie – 31 decembrie 2020 inclusiv, care nu optează pentru înscrierea copiilor în clasa pregătitoare în anul școlar 2020-2021, sau ai celor pentru care evaluarea menționată la alin. (2) arată că dezvoltarea psihosomatică nu poate asigura parcurgerea cu succes a clasei pregătitoare vor fi consiliați în vederea înscrii copiilor la grădiniță, în grupa mare. Rezultatul evaluării nu poate fi contestat.

CRITERII GENERALE DE DEPARTAJARE

CONFORM ANEXEI 2 LA ORDINUL MEN NR. 3277/17.02.2020

Art. 10. – (1) În situația în care într-o unitate de învățământ numărul cererilor de înscriere primite de la părinți/tutori legal instituiți/reprezentanți legali al căror domiciliu se află în afara circumscripției școlare este mai mare decât numărul de locuri libere definit conform art. 9, se  vor fi aplicate criterii de departajare generale și specifice, stabilite în conformitate cu prevederile prezentei metodologii.

(2) Criteriile generale de departajare care se aplică în situația prevăzută la alin. (1) sunt următoarele:

a)    existența unui certificat medical de încadrare în grad de handicap a copilului;

b)  existența unui document care dovedește că este orfan de ambii părinți. Situația copilului care provine de la o casă de copii/un centru de plasament/plasament familial se asimilează situației copilului orfan de ambii părinți;

c)    existența unui document care dovedește că este orfan de un singur părinte;

d) existența unui frate/a unei surori înmatriculat/înmatriculate în unitatea de învățământ respectivă.

(3) În cazul în care numărul cererilor de înscriere primite de la părinți/tutori legal instituiți/reprezentanți legali din afara circumscripției școlare este mai mare decât numărul de locuri libere, repartizarea copiilor se face în ordinea descrescătoare a numărului de criterii generale de departajare cumulate de către fiecare copil: se repartizează la început copiii care îndeplinesc trei dintre criteriile menționate la alin. (2), apoi copiii care îndeplinesc două dintre criterii și, în final, copiii care îndeplinesc doar unul dintre criteriile menționatela alin. (2). La stabilirea numărului maxim de criterii generale de departajare pe care le poate îndeplini un copil s-a ținut seama de faptul că un copil poate îndeplini cel mult 3 criterii generale, întrucât criteriul menționat la alin.(2), lit.b) nu poate fi îndeplinit simultan cu criteriul menționat la alin.(2), lit.c).

(4) În caz de egalitate pe ultimele locuri, pentru copiii care îndeplinesc același număr de criterii generale de departajare, ordinea de prioritate a criteriilor este cea menționată la alin. (2).

(5) Criteriile specifice de departajare sunt elaborate de fiecare unitate de învățământ și se aplică în situația prevăzută la alin. (1), după aplicarea criteriilor generale menționate la alin. (2). Pentru criteriile specifice stabilite, unitatea de învățământ indică documentele doveditoare pe care părintele/tutorele legal instituit/reprezentantul legal trebuie să le depună în momentul completării/validării cererii-tip de înscriere.

(6) Criteriile specifice de departajare menționate la alin. (5) nu pot fi discriminatorii, în conformitate cu prevederile Ordonanței Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările și completările ulterioare, și trebuie să țină cont de faptul că toți copiii au drepturi egale de acces la educație, indiferent de condiția socială și materială, de sex, rasă, naționalitate, confesiune.

(7) Criteriile specifice menționate la alin. (5) nu pot include existența unor liste de preînscrieri, organizate în afara calendarului înscrierii, sau orice alte proceduri care nu respectă spiritul și litera prezentei metodologii.

(8) În cazul în care la o unitate de învățământ, pe ultimul loc liber, este înmatriculat un copil din altă circumscripție școlară, fratele său geamăn/sora sa geamănă va fi admis/admisă la aceeași unitate de învățământ, peste numărul de locuri alocat.

Informații utile

Conform Art. 13 al. (8) În vederea asigurării fluenței procedurilor și a evitării aglomerației, unitatea școlară asigură inclusiv posibilitatea de programare telefonică a părinților pentru completarea și/sau validarea cererilor-tip de înscriere. Numărul de telefon la care părinții pot apela este 0236324244.

Ordinea în care se programează telefonic pentru completarea și/sau validarea cererilor-tip de înscriere sau în care se prezintă pentru completarea și/sau validarea cererilor-tip de înscriere nu presupune crearea unei liste de preînscriere și/sau acordarea unei priorități la înscriere.

Art. 14. – (1) În situația în care cererea-tip de înscriere se completează la sediul unității de învățământ la care se dorește înmatricularea copilului, completarea datelor în aplicația informatică se face în prezența părintelui/tutorelui/împuterniciților legali, de către un membru al comisiei de înscriere din școală. În acest caz, imediat după completarea cererii-tip de înscriere, se realizează validarea acesteia. Comisiile de înscriere din fiecare unitate de învățământ vor asigura imprimarea unui număr de cereri-tip de înscriere, care să fie completate de mână de către părinți, în situația în care completarea cererilor-tip de înscriere nu se poate face direct în aplicația informatică, din motive obiective, cum ar fi întreruperea alimentării cu energie electrică, imposibilitatea temporară a conectării la internet etc. În aceste cazuri, comisiile vor informa părinții/tutorii legal instituiți/reprezentanții legali care se prezintă pentru înscriere despre situația apărută și vor solicita acestora să completeze manual cererea-tip de înscriere și să o semneze. Părinții vor fi informați că, după remedierea situației speciale, vor fi invitați din nou la unitatea de învățământ pentru a verifica datele introduse în aplicația informatică, pe baza cererii scrise depuse anterior, prin semnarea exemplarului de cerere-tip tipărit din calculator.

(2) Părintele/tutorele legal instituit/reprezentantul legal depune, în momentul completării cererii – tip de înscriere la unitatea de învățământ, sau, după caz, în momentul validării acesteia, o fotocopie a actului de identitate propriu și o fotocopie a certificatului de naștere al copilului. Copiile vor fi certificate conform cu originalul de către secretariatul unității de învățământ, pe baza documentelor originale.

(3) În cazul în care cererea-tip de înscriere este completată pentru un copil care împlinește vârsta de 6 ani în perioada 1 septembrie – 31 decembrie 2019 inclusiv, alături de documentele menționate la alin. (2) părintele depune și o copie a documentului prin care CJRAE comunică rezultatul pozitiv al evaluării dezvoltării psihosomatice a copilului.

(4) În cazul în care solicită înscrierea la altă unitate de învățământ decât școala de circumscripție, pe lângă documentele menționate la alin. (2) și, după caz, la alin. (3), părinții depun și documente care dovedesc îndeplinirea criteriilor de departajare, stabilite în conformitate cu art. 10.

(5) În cazul în care solicită înscrierea la altă unitate de învățământ decât școala de circumscripție, părintele va menționa, prin bifarea acestei opțiuni în cererea-tip de înscriere, dacă este de acord cu înscrierea copilului la școala de circumscripție, în situația în care acesta nu va fi admis la școala solicitată, din lipsă de locuri libere.

Art. 15. – (1) Aplicația informatică nu permite înscrierea copilului la mai multe unități de învățământ.

(2) În cazul în care aplicația informatică semnalează că pentru copilul respectiv a mai fost depusă o cerere de înscriere la altă unitate de î nvățământ, înscrisă în baza de date, întrucât a fost validată, dosarul de înscriere nu va mai fi acceptat și rămâne valabilă opțiunea deja asumată pentru altă unitate de învățământ.

5 februarie – ZICI pentru Aici: Citim împreună pentru a vindeca planeta!

Aflată la a patra ediție națională organizată de CIR, ZICI este parte a unui eveniment global organizat de către LitWorld din 2010 și marcat anual de milioane de oameni în peste 100 de țări.

Anul acesta CIR dorește să dedice ZICI (Ziua Internațională a Cititului Împreună) 2020 viitorului: al copiilor și al planetei deopotrivă. Bine ați venit la ZICI pentru Aici: Citim împreună pentru a vindeca planeta!

Elevii clasei a V-a B îndrumați de doamna profesoară Gaiu Florentina și-au împărtășit impresiile după ce și-au prezentat cărțile preferate deoarece cele mai fericite cărți sunt cele împărtășite la Școala Gimnazială Nr. 22  Galați.

Noi sărbătorim ZICI o dată pe an pentru a face tare și clar mesajul esențial:
Citiți împreună.
20 de minute în fiecare zi.
Indiferent de vremea de afară și din interior.

Când citim împreună cu copiii, schimbăm lumea! Când citim împreună pentru a vindeca planeta, plantăm semințele pentru o zi de mâine mai sănătoasă!